De mussen vallen van het dak - Reisverslag uit Stiphout, Nederland van Tourclub Stiphout - WaarBenJij.nu De mussen vallen van het dak - Reisverslag uit Stiphout, Nederland van Tourclub Stiphout - WaarBenJij.nu

De mussen vallen van het dak

Door: Toine Franken

Blijf op de hoogte en volg Tourclub Stiphout

12 Juni 2014 | Nederland, Stiphout

In Parijs strijden de dames Sharapova en Halep om de eer op Roland Garros, in Den Haag is het Engelse heren hockeyteam zojuist ingemaakt door de Australiërs en in Stiphout zit ik heerlijk onder een parasol in de tuin te genieten van een glaasje Pinot Gris. De laatste nog overgebleven fles uit onze vakantievoorraad uit de Elzas. Heerlijk gekoeld terwijl de zon staat te branden. Mijn gedachten dwalen door de zoet geurende lavendelvelden in de Provence terwijl mijn velo staat te glimmen in de garage en mijn fietskleding netjes op hangertjes op kleur gesorteerd gereed hangt voor het inpakken. Ik ben dit jaar veel eerder met de voorbereidingen dan anders, geen idee waarom. Zou dat bij alle deelnemers zo zijn? Zou Peter1 zijn tas al aan de voordeur hebben staan en wellicht ook een poetslap over zijn Wielier gehaald hebben? Dat laatste zal wel ijdele hoop zijn. Laat ik het erop houden dat hij met een pilsje in de hand aan de rand van zijn vijver net als ik zit te genieten van het heerlijke voorjaarsweer. Er onderwijl van dromend dat die bergjes best meevallen, toch? Peter2 maakt een extra trainingsrondje met Rob langs de heuvels van Berg en Dal, dus die gaan zo dadelijk ook aan het bier om bij te komen. Harrie en Jos bekomen van het Alpe d'Huzes avontuur. Ik heb de site er niet op nagelezen maar wel begrepen dat ze hun doelstelling samen hebben gehaald. Chapeau, ik doe het jullie niet na.

Ver over de oceaan geniet het Nederlands elftal van een werktraining bedacht door Louis van Gaal die als ik hem zo door het beeld zie draven behoorlijk last heeft van een zonnesteek. Wat maakt die man zich druk om een potje voetbal. Ik twijfel nog of ik zijn enthousiasme moet overnemen of dat ik het lauwtjes langs me heen laat glijden. Het juichpak van Royke heb ik nog bij meneer Jumbo in het rek laten liggen maar ik zal er niet aan ontkomen, mijn Joke heeft immers het Bavaria-jurkje al klaar hangen. Zou mooi zijn als wij in Sault allemaal in juichpak en Leonie in juichjurkje naar de wedstrijden zitten te kijken en na afloop in parade over het dorpsplein marcheren. Mijn moeder zei altijd dat je moet laten zien wat je hebt en dat kunnen wij dan dus mooi doen. Ik doe hierbij dan ook een oproep om vooral juichpakken / -jurk mee te nemen. Is ook makkelijke kleding bij het brood halen, thee zetten, afwassen, koken, eten en slapen. Kortom makkelijk voor de hele dag, misschien zelfs wel voor een kort fietstochtje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Stiphout

Tourclub Stiphout

Tourclub

Actief sinds 06 Juni 2014
Verslag gelezen: 683
Totaal aantal bezoekers 1586

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Mont Ventoux en omgeving juni 2014

Landen bezocht: